A játék a konstruktív tanulás elvén alapszik. Ez azt jelenti, hogy az ismeretek és készségek elsajátítása nem annyira a tanár általi tudásátadás eredménye, sokkal inkább a gyermek saját gondolkodási tevékenységének eredménye.
Kódolás lépésekkel
Ha ismered a „nyíl” kódolást akkor készen állsz a feladatra. A feladat egy kód készítése és annak megfejtése.
A játék menete. - A nyilak segítségével eljutni az egyik állattól a másikig.
Válassz ki egy állatot a játéktáblán. Például az oroszlánt. Helyezd az oroszlán képét a fa kártyatartóba. Ezután kezdetét veszi a kódolás. Tegyél meg a játéktáblán négy lépést és amerre mész a nyilakat helyezd el a fa kártyatartóba. Vajon melyik állat a cél? A kártyatartót ad át társadnak, akinek meg kell fejteni a kódot. Helyezze a bábút a kiinduló állatra (oroszlán) és a megadott irányokba lépkedve keresse meg a megoldást. Ha jól oldotta meg a feladatot mindkét megoldás ugyan az lesz.
Tartalom:
2 műanyag játéktábla (26 × 26 cm)
25 műanyag kártya állatokkal (3,5 × 3,5 cm)
25 műanyag kártya nyilakkal (3,5 × 3,5 cm)
4 fa kártyatartó
4 fa bábú
fa ládában.
Fejlesztési terület:
Koncentrációs készség
Tájékozódás
Elvonatkoztatás
Gondolkodás.